Persoonlijk advies? Tel. 0182 60 39 47 van ma. t/m vrij. tussen 8.00 en 16.30 uur

Mijn winkelwagen (0) €0,00

Bezorgen & Retourneren

Levertijden
Bij alle artikelen in onze winkel staat een indicatieve levertijd aangegeven. Wij hebben het complete Victron assortiment op voorraad en streven ernaar uw bestelling binnen één werkdag bij u thuis te hebben, indien u besteld voor 15:00u. Bestellingen voor de Wadden-eilanden bezorgen we - in verband met de bootovertocht - soms 1 à 2 dagen later dan de bezorgdag die u gekozen heeft.

Uiteraard kan het gebeuren dat een artikel tijdelijk niet (voldoende) op voorraad is, dit wordt aangegeven door de voorraad indicator.

Tijdens het bestelproces kunt u een voorkeur aangeven voor de leverdag, zo kunt u de artikelen op de door u gewenste dag laten bezorgen.
Standaard staat deze tijd op de eerstvolgende bezorgdag, er wordt bij deze dag geen rekening gehouden met de beschikbaarheid van de artikelen!

Bluepowershop.nl werkt samen met vervoerder DHL. De bezorgdagen zijn ma t/m za ( let op: pakketten die zwaarder zijn dan 20 kg, palletzendingen & zendingen buiten Nederland worden niet op zaterdag bezorgd).
Artikelen tot € 50,00 welke door de brievenbus passen worden met brievenbuspost verstuurd, u ziet automatisch een korting van € 2,94 verschijnen in het kassascherm zodra uw zending met brievenbuspost wordt verstuurd.
U betaald uiteindelijk maar € 3,95 voor het verzenden.
Verzenden naar een postbus is niet mogelijk!
LET OP!! tijdens drukke post-tijden zoals bijvoorbeeld de kerstperiode kan het tot wel 1 week duren alvorens uw brievenbuspost bezorgd wordt.
Wij vinden dit natuurlijk erg vervelend daarom is het niet mogelijk om uw zending met brievenpus post te versturen in deze periode.
Indien u toch uw zending per brievenbus post verzonden wilt hebben vermeld dat dan in het opmerkingenvak.
Wij versturen uw zending dan per brievenbuspost en storten het verschilbedrag van € 3,55 op terug op uw rekening.

Levering bij meerdere artikelen
Wanneer u meerdere artikelen in één keer besteld doen wij ons best om, alles in 1x bij u te laten bezorgen. De levertijd van uw hele bestelling wordt in dat geval gelijk aan die van het artikel met de langste levertijd. Indien u de voorkeur heeft om alle artikelen onafhankelijk van elkaar geleverd te krijgen dan dient u hiervoor afzonderlijke orders te plaatsen.

Verzendkosten (*)
Bestellingen tot 30Kg en minimaal € 50,- bestel bedrag worden gratis via pakketpost verzonden binnen Nederland.
Bestellingen tot 30Kg en minimaal € 100,- bestel bedrag worden gratis via pakketpost verzonden naar België en Duitsland.
Express leveringen zijn op dit moment helaas tijdelijk niet mogelijk.

Indien wij uw bestelling als brievenbuspakket kunnen versturen ( á € 3,95 ) i.p.v. pakketpost ( á € 7,50 ), zal het het verschil in verzend
kosten van € 3,55 incl. btw ( € 2,94 excl. btw ) automatisch in mindering gebracht worden bij het afronden van het bestelproces ( dit geldt alleen
voor zendingen binnen Nederland).
Accu's en zonnepanelen moeten op pallet verzonden worden, hiervoor vragen we, binnen Nederland, een bijdrage in de verzendkosten van € 35,-.
Voor een palletzending naar België berekenen wij  65,- en voor een palletzending naar Duitsland € 135,-.

Uw bestelling afhalen bij een DHL Parcelshop
Het is ook mogelijk om uw bestelling af te laten leveren bij een DHL Parcelshop. Dit is alleen mogelijk voor pakketten die niet zwaarder zijn dan 
20 kg met een max. afmeting van 80x50x50 cm.  U kunt tijdens het afronden van uw bestelling in het opmerkingen veld noteren bij welke DHL Parcelshop
u de bestelling af wilt laten leveren. LET OP!, vul altijd uw eigen adres in in het verzend veld, en niet het adres van de parcelshop!
Bij welke Parcelshop de zending mag worden geleverd geeft u aan in het opmerkingenvak.
Via onderstaande link kunt u een DHL Parcel Shop uitzoeken: 
Vind hier uw dichtstbijzijnde DHL Parcelshop

Afhalen bestellingen
U kunt uw bestelling eventueel afhalen bij ons magazijn in Schoonhoven, let op wij hebben geen winkel.
U kunt tijdens het bestelproces aangeven op welke dag u de bestelling bij voorkeur wilt komen afhalen.
U krijgt automatisch bericht zodra de bestelde artikelen voor u klaar liggen, wacht u alstublieft op deze bevestiging.
Neem ter verificatie van uw bestelling de uitgeprinte bevestiging mee als u de spullen komt ophalen!
Indien u kiest voor betalen bij ophalen verzoeken we u met PIN te betalen, indien dit niet mogelijk is graag gepast betalen.

Garantie
Ondanks de hoge kwaliteit van de artikelen die wij in ons assortiment hebben kan het voorkomen dat u een artikel ontvangt dat niet perfect is of defect raakt. In dat geval voorzien wij u graag zo snel mogelijk van een passende oplossing.

De minimale termijn voor wettelijk garantie op elektronica is twee jaar. Bij de BLUEPOWERSHOP geniet u een garantietermijn van 5 jaar. Binnen deze garantie(periode) heeft u recht op herstel of vervanging wanneer het product buiten uw schuld om:
- niet compleet was, bij aflevering kapot is, of het niet goed doet.
- niet kan, wat de verkoper toegezegd heeft.
Let op: normale slijtage of slijtage vanwege intensief gebruik zijn hiervan uitgesloten. Dit hoort er nu eenmaal bij als u een product gebruikt.
Wanneer blijkt dat het product gebrekkig is en dat het defect er al moet zijn geweest toen u het product kocht, zorgt BLUEPOWERSHOP voor herstel of vervanging.
Li-ion accu's hebben 3 jaar garantie, alle andere batterijen en BPS solar panelen hebben 2 jaar garantie.
Let op, op demo modellen, B keus of gebruikte artikelen kunnen afwijkende garantietermijnen van toepassing zijn.

Wanneer een defect buiten uw schuld om is ontstaan geldt het volgende:
Als het defect zich binnen 5 jaar na aankoop voordoet hoeft u geen kosten te betalen bij reparatie of vervanging.
Is het defect ontstaan doordat u dit zelf heeft veroorzaakt? Bijvoorbeeld doordat u het product niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt?
Dan betaalt u zelf de onderzoek-, reparatie-, en eventuele bijkomende kosten.
Herstel of vervanging bij een defect, op basis van de wettelijke garantie gaat niet op:
- Wanneer een defect wordt veroorzaakt door normale slijtage.
- Wanneer u niet in het bezit bent van de originele aankoopbon.
- Bij onoordeelkundig gebruik, montage of installatie (gebruik, montage of installatie anders dan volgens de gebruiksaanwijzing).  
- Bij beschadiging door opzet of grove onachtzaamheid.
- Bij van buitenaf komend onheil (bijv: blikseminslag, waterschade, natuurrampen, etc.).
- Indien anderen dan de BLUEPOWERSHOP of een door BLUEPOWERSHOP geautoriseerde servicedienst herstel- of andere werkzaamheden aan het artikel hebben uitgevoerd zonder dat eerst met BLUEPOWERSHOP is overlegd.
Zie ook onze algemene leveringsvoorwaarden

Retourneren van artikelen door partikulieren.
Bij de aankoop van producten online heeft u de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgaaf van reden te ontbinden gedurende 14 dagen.
Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product.
Indien de bestelling uit verschillende zendingen/leveringen bestaat, gaat de termijn van 14 dagen in, wanneer u de laatste zending of het laatste onderdeel fysiek in uw bezit heeft.
Tijdens deze termijn dient u zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking.
Indien u van uw herroepingsrecht gebruik maakt, kunt u het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan ons te retourneren.

Retour sturen is niet mogelijk voor speciaal bestelde artikelen en producten die voor u speciaal op maat gemaakt zijn!

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, komen alleen de kosten van de retour verzending voor uw rekening.Wij nemen de kosten voor onze rekening indien wij het verkeerde product hebben geleverd of de fout op een andere manier te wijten is aan ons handelen.
Dit bedrag zullen wij binnen 14 dagen op uw rekening retourneren.

Indien u iets retour stuurt, geldt de volgende procedure:
• Voeg het volledig ingevulde retour formulier en een kopie van de factuur bij de retourzending.
• Indien u geen retour formulier meer heeft sturen wij op uw verzoek toe.
• Verpak de artikelen zodanig dat beschadiging van artikel en verpakking wordt voorkomen.
• Adresseer de artikelen en zorg voor voldoende frankeringen en eventuele verzendverzekering.
• LET OP, de eventuele betaalde kosten voor een expresse/avondlevering worden niet gecrediteerd!

Alleen franco aan ons adres verstuurde artikelen worden door ons aangenomen!

Indicatie verzendkosten retourzending in euro's ( binnen Nederland)

                         PostNL(standaard)         PostNL(tot 500 euro verzekerd)     PostNL( tot 5500 euro verzekerd)

0   t/m 10 kg        6,95                                  8,60                                                14,45

10 t/m 30 kg       13,25                                 14,90                                               20,75

                             DHL 

1 euro pallet        50,00*

* Wij hebben speciale prijsafspraken met DHL. Indien u ons een ophaalopdracht laat verzorgen van een palletzending, zullen de kosten hiervan ca. 50,00 euro per pallet zijn.    

Bovenstaand overzicht is een indicatie van de verzendkosten.
U kunt altijd contact met ons opnemen mocht er nog vragen of onduidelijkheden zijn.

Wij zullen uw retourzending binnen 3 werkdagen bevestigen per e-mail. Uw aankoop bedrag zullen wij binnen 14 dagen na ontvangst van het retour-bericht terugbetalen.
Uiteraard mits uw aankoop daadwerkelijk in ons bezit is of u het verzendbewijs kunt overleggen.      

Retourneren van artikelen door bedrijven
Ook als bedrijfsmatig afnemer mag u producten uiteraard retourneren, echter is er geen sprake van herroepingsrecht!
Als wij het door u geretourneerde artikel hebben ontvangen zullen wij u dit crediteren naar rato.
Voor beschadigde / gebruikte artikelen of beschadigde / ontbrekende verpakking zal een een gedeelte van de nieuwprijs worden gecrediteerd.
Verzendkosten worden niet gecrediteerd en de uiteindelijke credit zal maximaal 80% van de aanschafprijs zijn.
Bij retourneren van een product vragen wij u een volledig ingevuld retourformulier mee te sturen, 
U krijgt altijd een credit voorstel van ons.
Alleen franco aan ons adres verstuurde artikelen worden door ons aangenomen!

Verkeerd artikel ontvangen
Controleer altijd of het artikel dat u ontvangt hetzelfde is dat u besteld heeft.
Mocht u per ongeluk een ander artikel hebben ontvangen, dan kunt u het binnen 21 dagen na ontvangst kosteloos retour sturen.
Om te achterhalen waarom u een ander artikel heeft ontvangen, is het belangrijk dat u bij het begeleidend schrijven aangeeft wat de reden van retour is en wat het verschil is tussen de twee artikelen. Zie voor het retourneren van artikelen het: "Retourneren van artikelen"

Oude apparaat retourneren
Als u een nieuw electronisch artikel bij ons koopt is het mogelijk om het oude apparaat ( van gelijkwaardig niveau) te retourneren.
Stuur een e-mail naar info@bluepowershop.nl indien u van deze service gebruik wenst te maken.

Klachten
Voor vragen kunt u per e-mail info@bluepowershop.nl contact opnemen met de BLUEPOWERSHOP.
Daarnaast is het ook mogelijk om telefonisch contact met ons op te nemen via telefoonnummer 0182-603947(normaal tarief).
Onze medewerkers helpen u graag verder.
Is uw klacht na contact met onze klantenservice niet verholpen, dan kunt u deze schriftelijk indienen bij BLUEPOWERSHOP.
Stuur uw klacht onder vermelding van uw naam, adres, woonplaats en klantnummer of bestelnummer naar:

BLUEPOWERSHOP T.a.v. Afdeling klachten
Goudstraat 12
2872 ZS SCHOONHOVEN
Zodra wij uw brief hebben ontvangen, sturen we u een ontvangstbevestiging.
Een inhoudelijke reactie ontvangt u binnen zeven kalenderdagen na de ontvangstbevestiging.