Service en reparatie

 

Hoi

Heeft u problemen met uw Victron apparatuur, werkt het niet meer zoals u gewend bent?
Is uw lader of omvormer gestopt met werken?
Volg onderstaand stappenplan en neem contact met ons op

         

       STAP 1                         STAP 2                         STAP 3

Lees de gebruiksaanwijzing                      Onderzoek het systeem                              Neem contact met ons op 

 

STAP 1

Lees de bij uw product behorende handleiding zorgvuldig door, heeft u geen handleiding meer dan kunt u deze downloaden van onze website.
Ga hiervoor naar het gewenste product, op de productpagina staan de handleiding en datablad ter download aangeboden.

STAP 2

Onderzoek uw systeem, uw Victron Energy apparaat zit in een systeem met andere apparaten, controleer onder andere het volgende:

  • Zijn de batterijen leeg of versleten?
  • Zijn alle zekeringen heel en staan de benodigde schakelaars aan?
  • Is er sprake van overbelasting door te veel aangesloten apparaten?
  • Is er ergens kortsluiting?
  • Levert de walaansluiting of generator de juiste spanning?
  • Past het product in uw installatie?
  • Is het systeem op de juiste manier geconfigureerd?
  • Is de apparatuur voorzien van de laatste updates?

Stap 3

Neem contact met ons op, dit kan via E-mail, (online) Chat, Whatsapp, ons forum en natuurlijk kunt u ons ook bellen.
Als u contact met ons opneemt, hou dan de volgende gegevens bij de hand:

  • Wanneer heeft u het apparaat aangeschaft?
  • Op welke naam is het apparaat besteld, of indien niet bij ons gekocht, waar heeft u het apparaat aangeschaft?
  • Welke apparaten zitten er allemaal in het systeem?
  • Zit er een structuur in de storing, m.a.w. "als ik dit doe dan ontstaat het probleem, of het probleem gebeurt altijd op een bepaalde tijd.
  • Wat heeft u al geprobeerd om het apparaat weer te laten werken.
  • Heeft u vlak voor het ontstaan van het defect iets veranderd aan de installatie?
  • Tekeningen of schema's van uw systeem zijn zeer waardevol voor het oplossen van storingen.

Voor alle duidelijkheid, het maakt ons niet uit waar u het product heeft aangeschaft, als het maar een origineel Victron product is.
Bluepowershop.nl kan alle reparaties aan uw apparatuur uitvoeren en zijn door Victron aangewezen als officieel Service Center.

Originele Victron Producten

Originele producten van Victron zijn altijd voorzien van een barcode sticker met productcode en serienummer.
Helaas krijgen we de laatste tijd veel apparaten ter reparatie aangeboden waar deze unieke kenmerken zijn aangepast, verwijderd of vervalst.
Vooral op Marktplaats zijn handelaren actief die bewust, of onbewust handelen in apparatuur die niet is voorzien van de benodigde serienummers.

Bluepowershop kan aan dit soort apparaten geen service verlenen maar vragen u wel contact op te nemen indien u een dergelijk apparaat krijgt aangeboden of 
heeft gekocht.
Bluepowershop kan in veel gevallen een nieuw product aanbieden voor een prijs die dicht in de buurt komt van hetgeen op Marktplaats wordt aangeboden.
Het voordeel voor u: een gegarandeerd origineel en nieuw apparaat met 5 jaar fabrieksgarantie en professionele ondersteuning bij installatie en eventuele problemen.
Daarnaast hebben we een wisselende voorraad van demo apparaten en open doos modellen met aantrekkelijke korting.

 

Opsturen van uw defecte apparatuur.

Als u uw defecte apparatuur naar ons opstuurd vragen wij u deze zorgvuldig te verpakken.
Vermeld te allen tijde de reden van opsturen, een uitgebreide klachtomschrijving helpt ons om uw apparaat snel te kunnen beoordelen.

Vermeld ook altijd uw contactgegevens zodat wij u kunnen informeren over onze bevindingen en om het apparaat te kunnen retourneren.

U kunt uw apparaten opsturen naar:

Bluepowershop.nl
Technische Dienst
Goudstraat 12
2872ZS SCHOONHOVEN.

Geeft u een apparaat zelf af bij ons magazijn voeg dan ook altijd uw contactgegevens en de klachtomschrijving toe aan het apparaat!